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Research_Electronic Wedge Brake

Home / Research_Electronic Wedge Brake

Electronic Wedge Brake


  • Features
    • Regenerative braking
    • Electric vehicles
    • Hill hold control
  • System Design
    • Using self-energizing effect
    • Two simple gear are combined to make a noncircular gear
    • When the noncircular gear is rotating, the brake pad can move toward a wheel directin concide with contact force
  • Basic concept
    • using noncircular gear to generate reinforcement force
    • BLDC motor actuation

rsc_ewb2

  • Test bench
      • Testbed for EWB control system

    rsc_ewb3

      • Block diagram of adaptive sliding control scheme

Publications


  • 박희람, 최세범, 최성진, 전광기, 황현수, "비 구형 기어를 이용한 자기강화 브레이크 시스템의 적응제어", 한국자동차공학회 2010 부문종합 학술대회, 부산 BEXCO.
  • 박희람, 최세범, 김주곤, 김명준, "비 구형 기어를 이용한 자기강화 브레이크 시스템의 강인제어 로직 개발", 한국자동차공학회 2009 정기학술대회, 인천 컨벤시아, 2009
  • 김성룡, 최세범, 김주곤, "Electronic Noncircular Gear Brake 설계 및 브레이크 패드 마찰계수 추정을 위한 적응 제어기법의 개발", 한국자동차공학회 추계학술대회 2008년 논문집, 2008
  • 황윤형, 최세범, "슬라이딩 모드 제어기법을 활용한 Electronic Wedge Brake의 강인제어", 한국자동차공학회 추계학술대회 논문집 Vol.2, pp.1020~1026, 2007
Automotive Control Lab.
Dept. of Mechanical Engineering, KAIST
#203 N7-5, 291 Daehak-ro, Daejeon, South Korea
+82 42-350-4160,