Electronic Wedge Brake
- Features
- Regenerative braking
- Electric vehicles
- Hill hold control
- System Design
- Using self-energizing effect
- Two simple gear are combined to make a noncircular gear
- When the noncircular gear is rotating, the brake pad can move toward a wheel directin concide with contact force
- Basic concept
- using noncircular gear to generate reinforcement force
- BLDC motor actuation
Publications
- 박희람, 최세범, 최성진, 전광기, 황현수, "비 구형 기어를 이용한 자기강화 브레이크 시스템의 적응제어", 한국자동차공학회 2010 부문종합 학술대회, 부산 BEXCO.
- 박희람, 최세범, 김주곤, 김명준, "비 구형 기어를 이용한 자기강화 브레이크 시스템의 강인제어 로직 개발", 한국자동차공학회 2009 정기학술대회, 인천 컨벤시아, 2009
- 김성룡, 최세범, 김주곤, "Electronic Noncircular Gear Brake 설계 및 브레이크 패드 마찰계수 추정을 위한 적응 제어기법의 개발", 한국자동차공학회 추계학술대회 2008년 논문집, 2008
- 황윤형, 최세범, "슬라이딩 모드 제어기법을 활용한 Electronic Wedge Brake의 강인제어", 한국자동차공학회 추계학술대회 논문집 Vol.2, pp.1020~1026, 2007